Raštinė:

+370 41 435716 santarvesvm@gmail.com

Adresas:

Vytauto g. 113, Šiauliai LT-77161

Darbo laikas darbo dienomis:

08.00–19.00 val.

+370 41 435716

santarvesvm@gmail.com

Vytauto g. 113,

LT-77161 Šiauliai

I-V 08:00 - 19:00

VI-VII Nedirbame

STEAM projektas „Garso peizažas“. Garsų pasaulio tyrinėjimai 1 klasėje

Pirmokai šiemet muzikos pamokose dalyvavo kūrybiškame ir įtraukiančiame STEAM projekte „Garso peizažas“, kurio tikslas – lavinti vaikų klausos, stebėjimo, kūrybiškumo ir emocinio suvokimo įgūdžius per aplinkos garsų tyrinėjimą. Projektas vyko keliais etapais, apjungiančiais pažinimą, meninę raišką ir istorijų kūrimą.

 Pirmasis projekto etapas buvo garso pasivaikščiojimas, kurio metu mokiniai išsiruošė į tyrinėjimų kelionę po mokyklą, jos kiemą ir netoliese esantį parką. Vaikai buvo kviečiami įsiklausyti į aplinką – paukščių čiulbėjimą, lapų šlamėjimą, automobilių ūžesį, savo žingsnius. Garsai buvo fiksuojami naudojant telefonus, o grįžę į klasę mokiniai diskutavo, ką girdėjo ir kokius jausmus tie garsai jiems sukėlė. Ši veikla skatino dėmesingumą ir emocinį jautrumą.

Antrajame etape vaikai kūrė garso žemėlapius. Kiekvienas mokinys nupiešė vietas, kuriose buvo lankęsis, ir pažymėjo jose girdėtus garsus. Garsai buvo žymimi simboliais: paukščių giesmės – natomis, vėjas – vingiuotomis linijomis, žingsniai – batukų pėdsakais. Tokiu būdu mokiniai mokėsi susieti garsą su jo šaltiniu, ugdė pastabumą bei gebėjimą vizualiai perteikti girdimą informaciją.

Baigiamojoje projekto dalyje mokiniai kūrė garso istorijas – trumpas pasakas ar pasakojimus, paremtus girdėtais garsais. Vaikai piešė istorijų veikėjus, siužetų vietas ir pasakojo savo istorijas klasės draugams. Tai buvo puiki proga ne tik atskleisti kūrybiškumą, bet ir lavinti kalbinius bei viešojo kalbėjimo gebėjimus.

Projektas „Garso peizažas“ ne tik praturtino vaikų kasdienybę naujomis patirtimis, bet ir padėjo jiems pažinti garsų pasaulį visai naujai – per pojūčius, vaizduotę ir bendrystę. Tokie STEAM projektai skatina vaikus stebėti, mąstyti kūrybiškai ir jautriai reaguoti į juos supančią aplinką.

Comments are closed.